Регионални новини: София | Пловдив | Варна | Бургас | Русе | Благоевград
12 Януари в 13:58 | Източник: Cross.bg
Оценка: 0/5 (0) |0
Откриха 8 глетчера на Марс
AКРОСС/ Учени от американския Геологически институт обявиха, че са открили поне 8 глетчера на Марс, съобщава онлайн изданието CNET, цитирано от Vesti.
Тези образувания могат да се окажат ключови за поддържането на бъдещите човешки бази. Освен това ще дадат и важни отговори за историята на Червената планета.
Откритията са направени благодарение на снимки на Марс от последните няколко години. Те са взети от модула MRO, който обикаля в орбита около планетата. Става дума за стръмни пропасти с дълбочина около 100 метра, на които има лед. Той се оказва по-разпространенq отколкото учените са смятали досега, коментира Колин Дъндас, един от авторите на проучването.
Според него и колегите му, не става дума за малки късове лед или няколко замръзнали молекули. Учените смятат, че пропастите всъщност са части от големи глетчери, които покрити с тънък слой пръст и камъни отгоре. Това прави проучването им много по-лесно. Самите падини може да се окажат и добър източник на информация за историята на Червената планета, които да са "записали"важни събития.
Освен това ледниците може да се окажат важен източник на вода и гориво за бъдещите бази на планетата. Ако ледът действително е толкова много, колкото изглежда, това ще е добра новина за бъдещите колонизатори. Основният проблем е, че повечето такива глетчери са на доста голяма височина, което прави условията още по-студени и сурови
Към пълния текст на новината тук
Оценете новината: 0/5
Коментари
Няма добавени коментари - бъдете първи!
Оставете коментар