Регионални новини: София | Пловдив | Варна | Бургас | Русе | Благоевград
09 Октомври в 11:28 | Източник: Cross.bg
Оценка: 0/5 (0) |0
Откриха нови следи от древен океан на Венера
AКРОСС/ Повторният анализ на данни, събрани от космическия апарат "Венера експрес", и нови компютърни модели на атмосферата на Венера показаха, че в далечното минало е имало големи водни запаси на планетата, предаде ТАСС. Това заявиха австрийски планетолози на 10-ия Московски симпозиум по изследванията на Слънчевата система. Възможно е на ранната Венера да е имало океан и почти "земен"климат.
"Извършените от "Венера експрес"измервания на процентното съотношене на изотопи на водорода и проучванията показват, че подобен дял е невъзможно да се получи, ако всички запаси на въпросния химичен елемент са донесени от комети или са свързни с вулканични изригвания - поясни планетоложката Майке Бауер от Института за космически изследвания към Австрийската академия на науките. - Поне част от деутерия вероятно е присъствала на Венера от момента на формирането на планетата."
Компютърни модели разкриха, че в далечното минало Венера вероятно е напомняла Земята - притежавала е големи водни запаси и е имала относително мек климат.
Поради тази причина учени се питат какво е превърнало Венера в този адски свят, който съществува от поне милиард години.
Като изследвали процеси, които са допринесли молекули вода завинаги да напуснат Венера, Бауер и колегата й Хелмут Ламер открили нови доказателства, че някога на планетата е имало големи водни запаси
Към пълния текст на новината тук
Оценете новината: 0/5
Коментари
Няма добавени коментари - бъдете първи!
Оставете коментар