Регионални новини: София | Пловдив | Варна | Бургас | Русе | Благоевград
11 Януари в 14:42 | Източник: Cross.bg
Оценка: 0/5 (0) |0
Уникална находка на гигантски динозавър откриха в Сибир
AКРОСС/ Учени от университетите в Санкт Петербург и Томск откриха в руската Кемеровска област останки от нов вид гигантски тревопасни динозаври, живели на територията на съвременен Сибир преди 120 млн. години, пише списание Geobios, цитирано от БГНЕС.
„Находките на такива титанозаври като сибиротитан или тенгризавър ни карат да се замислим за произхода на тази група древни гущери. По-рано се смяташе, че титанозаврите са се появили в Южна Америка преди около 145 млн. години, т.е. на древния континент Гондвана. Съвременни данни дават възможност да се предположи, че е възможно те да са се появили най-напред в Азия", разказва доцент Павел Скучас.
Откритият гущер, получил названието Sibirotitan astrosacralis, се отнася към титанозаврите - семейството на най-големите живи същества, обитавали някога Земята. Досега са известни само два вида, чиито останки са били намерени на територията на Русия, което прави костите на сибиротитана крайно рядка и уникална находка.
Титанозаврите принадлежат към завроподите - големи четириноги тревопасни гущери, които са разчитали на огромната си маса, огромното количество яйца и бързия растеж на малките. Семейството Titanosauria се смята за нещо като "кошче за отпадъци"сред гигантските тревопасни динозаври: към тях учените причисляват всички нови вкаменелости, които не могат да бъдат отнесени към един или друг род завроподи
Към пълния текст на новината тук
Оценете новината: 0/5
Коментари
Няма добавени коментари - бъдете първи!
Оставете коментар